Learning through play is one of the major concepts in preschool education. What could be better than our project theme “Playing Games”? Already almost finished with our first project, the games are in full swing, teaching the children not only new vocabulary and English sentence patterns, but foundations essential to a child’s growth – such as how to get along with others, follow rules and develop a sense of fairness and respect for others.
Each week the children have been focusing on a new game to target different social, mathematical and creative skills. One week, for example, we played marbles. First off, we had to learn the vocabulary and rules of the game. The children then put that vocabulary to practice and played!
Aside from exercising their motor skills trying to aim and shoot the marbles (which is pretty tricky!), they worked on taking turns patiently and, most importantly, cheering on their classmates and being good sports.
Afterwards, we tied the marbles into math, practicing counting and comparing more or less. Then we even used marbles to continue our exploration of colors and art.
In a previous week, the children had explored the results of mixing primary colors (red, yellow and blue). We expanded on this idea using primary colors on paper in a tray and rolling marbles to paint and see all the colors and lines that they could make, highlighting also that art can be made with a lot more than just crayons, pencils and paintbrushes.
In this way, the game of the week tied into all aspects of the children’s learning. They got to socialize, think, count, create all within the context of their play.
Brincando para aprender no Infantil IV
Aprender através do brincar é um dos maiores conceitos na educação infantil. O que poderia ser melhor do que o tema de nosso projeto “Jogos e Brincadeiras”? Quase ao fim de nosso primeiro projeto, os jogos continuam a todo vapor, ensinando às crianças não apenas vocabulário novo e estruturas da língua inglesa, mas também fundamentos essenciais a seu crescimento, como por exemplo, se relacionar com outros, seguir as regras e desenvolver um senso de justiça e respeito. A cada semana temos focado em um novo jogo para desenvolver habilidades sociais, matemáticas e a criatividade. Uma semana, por exemplo, brincamos de bolinha de gude. Primeiro, aprendemos o vocabulário e as regras do jogo. As crianças então, colocaram o vocabulário em ação e brincaram!
Além de exercitarem suas habilidades motoras tentando mirar e acertar as bolinhas de gude (o que é bastante difícil), elas trabalharam a espera da sua vez pacientemente, e mais importante, torcendo por seus colegas e sendo bons esportistas. Depois disso, fizemos a conexão das bolinhas de gude com matemática, praticando contar e comparando mais e menos. Então, utilizamos as bolinhas de gude para continuar nossa exploração de cores e arte. Em uma semana anterior, as crianças haviam explorado os resultados de misturar cores primárias (vermelho, amarelo e azul). Nós expandimos esta ideia usando as cores primárias com papel em uma bandeja e rolando as bolinhas de gude para pintar e ver todas as cores e linhas que elas podiam fazer, enfatizando também que arte pode ser feita com muito mais do que apenas giz de cera, lápis e pincéis.
Desta maneira, o jogo da semana permeou todos os aspectos da aprendizagem das crianças. Eles tiveram a oportunidade de socializar, pensar, contar, criar dentro do contexto do brincar.